Klachtenwijzer

Bent u ontevreden over de kwaliteit van de zorg?

Wilt u een klacht indienen maar weet u niet hoe? Of hebt u al een klacht ingediend maar bent u niet tevreden over de afhandeling ervan? Vaak kunt u verschillende stappen zetten afhankelijk van wat u wilt bereiken.

De Klachtenwijzer helpt u verder.

Ga naar Klachtenwijzer Landelijk Meldpunt Zorg

 

De website van het Landelijk Meldpunt Zorg geeft advies en informatie aan mensen met vragen en klachten over de kwaliteit van zorg. Dat kan gaan over een zorgverlener, maar bijvoorbeeld ook over een medicijn of medisch hulpmiddel.

Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden op deze website of als u behoefte heeft aan persoonlijk advies bij het indienen van een klacht, kunt u telefonisch, per contactformulier of per post contact met het LMZ opnemen.

Klacht over zorgaanbieder melden via deze website Landelijk Meldpunt Zorg

U kunt een klacht over een zorgaanbieder melden via het contactformulier op deze website.

Brief U kunt schrijven naar:

Landelijk Meldpunt Zorg

Postbus 2115

3500 GC

Utrecht

Telefonisch U kunt ons bellen op telefoonnummer 088 – 120 50 20 (lokaal tarief).

Het Landelijk Meldpunt Zorg is op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur.

 

Bent u zorgverlener? Neem dan contact op met het meldpunt van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.

Het Meldpunt IGJ is op werkdagen van 09.00 – 17.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 088 – 120 5000

Of stuur een e-mail naar: [email protected]

 

 

Het aantal klachten is door de jaren heen gestegen. In 2017 kreeg het LMZ over diezelfde periode 6416 klachten binnen (6885 over het hele jaar). Dat waren in 2016 in diezelfde maanden 5922 klachten (6455 over het hele jaar).